- Locatie
Stadhuis - Raadzaal
- Voorzitter
- H. Bruls
- Toelichting
-
Tijdens de raadsvergadering gaat de gemeenteraad in debat over verschillende onderwerpen en nemen ze besluiten.
Uitzending
Agendapunten
-
1Opening en mededelingen
-
2
Besluit
Raadsbesluit d.d. 13 november 2024:
Voorstellen aanvaardAan de agenda zijn toegevoegd
-het Raadsvoorstel Toelaten raadslid D66 en GroenLinks als agendapunt 5.1
-het Raadsvoorstel Benoeming lid Raadscommissie Grondexploitaties grote binnenstedelijke projecten als agendapunt 5.2
-het Raadsvoorstel Benoeming fractievolger Partij voor de Dieren als agendapunt 5.3.
-het Raadsvoorstel Benoeming Gemeentelijke Ombudsman als agendapunt 5.4.
De volgende punten zijn niet in de raadskamers behandeld en voorgesteld wordt om deze als hamerstuk te behandelen:
4.1 t/m 4.10 -
3
Besluit
Raadsbesluit d.d. 13 november 2024:
Voorstel aanvaard -
4
Hamerstukken worden niet inhoudelijk besproken maar alleen vastgesteld.
Besluit
Raadsbesluit d.d. 13 november 2024:
Voor de punten 4.1 t/m 4.10 is geen spreektijd gevraagd en daarmee is ingestemd met de voorstellen.
-
4.1
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit d.d. 13 november 2024:
Conform besloten -
4.2
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit d.d. 13 november 2024:
Conform besloten -
4.3
Besluit
Raadsbesluit d.d. 13 november 2024:
Conform besloten -
4.4
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit d.d. 13 november 2024:
1. Toestemming te geven aan het college om de gemeenschappelijke regeling Park Lingezegen te wijzigen, conform bijgevoegd wijzigingsbesluit, zodat vastligt dat besluiten van het algemeen bestuur niet vooraf worden voorgelegd voor een zienswijze, is vastgelegd op welke wijze invulling wordt gegeven aan de actieve informatieplicht, participatie, evaluatie, uittreding, de termijnen voor de jaarrekening en begroting zijn aangepast en enkele andere tekstuele verbeteringen worden opgenomen. -
4.5
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit d.d. 13 november 2024:
1. Met terugwerkende kracht per 1 januari 2024 te benoemen als voorzitter van de Adviescommissie Omgevingskwaliteit Nijmegen:
- ing. E.C. (Ellen) Marcusse Arch. AvB / Master of Urbanism;
2. Met terugwerkende kracht per 1 januari 2024 voor een tweede termijn te benoemen als lid van de Adviescommissie Omgevingskwaliteit Nijmegen:
- ir S.G. (Bas) van Mierlo (architectuur)
- ir J. (Jan) Poolen (stedenbouw / architectuur)
- ir T.J.W. (Theo) Mathijssen (architectuur)
3. Per 1 oktober 2024 voor een tweede termijn te benoemen als lid van de Adviescommissie Omgevingskwaliteit Nijmegen:
- ir A.J.M. (Arjan) Duin (architectuur) -
4.6
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit d.d. 13 november 2024:
Het besluit tot wijziging van de Algemene Plaatselijke Verordening vast te stellen inhoudende:
1. Wijziging van artikel 1:1 definitie gebouw,
2. Toevoeging sub h aan artikel 2:24 lid 1 (definitie van evenement),
3. Toevoeging sub i aan artikel 2:24 lid 1 (definitie van evenement),
4. Wijziging artikel 4:10 lid 1 onder b (“stamdiameter” wordt “stamomtrek”),
5. Toevoeging lid 3 aan artikel 2:78 (verblijfsontzeggingen),
6. Intrekken artikel 4:12B, Artikel 4:12c wordt hernummerd naar 4:12B. -
4.7
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit d.d. 13 november 2024:
1. Overeenkomstig bijgaande tekening met nummer 586116 aan de gekleurde openbare ruimte van het type ‘kunstwerk’ in de woonplaats Lent de volgende naam te geven: Kapitein Bestebreurtje-tunnel.
2. Overeenkomstig bijgaande tekening met nummer 586137 de geometrie van de Nel Petersstraat aan te passen.
3. Het besluit in werking te laten treden op de dag na publicatie. -
4.8
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit d.d. 13 november 2024:
1. Overeenkomstig bijgaande tekening met nummer 586120 aan de gekleurde openbare ruimte van het type ‘terrein’ in de woonplaats Nijmegen de volgende naam te geven: Onder Professorenpark.
2. Het besluit in werking te laten treden op de dag na publicatie. -
4.9
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit d.d. 13 november 2024:
1. De brief aan het Dagelijks Bestuur van de Modulaire Gemeenschappelijke Regeling, waarin we onze zienswijze op de Tussenrapportage 2024 kenbaar maken, vast te stellen.
-
4.10
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit d.d. 13 november 2024:
1. Het college toestemming te geven om de Gemeenschappelijke Regeling Regio Arnhem-Nijmegen te wijzigen naar aanleiding van de uittreding van gemeente Montferland uit de Groene Metropoolregio -
5BENOEMINGEN
-
5.1
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit d.d. 13 november 2024:
1. Mevrouw M. Synhaeve in de tijdelijk vrijgevallen vacature van mevrouw L.A.C.M. Bouwmans toe te laten tot lid van de gemeenteraad van de gemeente Nijmegen.
2. Mevrouw M.W.M. Florussen in de tijdelijk vrijgevallen vacature van mevrouw A.B. Ranshuijsen toe te laten tot lid van de gemeenteraad van de gemeente Nijmegen. -
5.2
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit d.d. 13 november 2024:
1. Op voordracht van de fractie van het CDA de heer G. (Gerben) Oostenbrink te benoemen als lid van de Raadscommissie Grondexploitaties grote binnenstedelijke projecten.
-
5.3
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit d.d. 13 november 2024:
Te benoemen tot fractievolger op voorwaarde dat de commissie voor geloofsbrieven een positief advies heeft gegeven:
Op voordracht van de fractie van de Partij voor de Dieren:
1. M. (Martijn) van Koolwijk -
5.4
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit d.d. 13 november 2024:
Mevrouw Yvette Nass per 1 januari 2025 voor een periode van zes jaar te benoemen tot ombudsman van de gemeente Nijmegen. -
6Vragen van raadsleden aan het college
-
7DEBATSTUKKEN
-
7.1
Stemuitslag
voorFractie D66 (6), Fractie GroenLinks (9), Fractie Stadspartij Nijmegen (7)tegenFractie CDA (2), Fractie GewoonNijmegen.NU (1), Fractie ODV (1), Fractie Partij voor de Dieren (3), Fractie PvdA (4), Fractie SP (2), Fractie VVD (3)Bijlagen
Besluit
Geamendeerd raadsbesluit d.d. 13 november 2024:
1. De stadsbegroting 2025 – 2028 vast te stellen.
2. De veranderingen in de begroting vast te stellen zoals opgenomen in het deel Begroting -> Financieel beeld -> Programmabegroting
“met dien verstande dat
- er voor 2025 een bedrag van € 320.000,- wordt toegevoegd aan het MuZIEum ten behoeve van het maken van een blijvend toegankelijke en interactieve vaste tentoonstelling waarmee er letterlijk ook ruimte wordt gemaakt voor bezoekers die slecht ter been zijn en mensen met een audiovisuele en/of auditieve beperking. Daarnaast wordt het MuZIEum toegankelijker voor mensen met een kleine beurs.
- De gelden nadrukkelijk niet gebruikt mogen worden voor bouwkundige aanpassingen aan het gebouw.
- En dit voor € 220.000,- ten laste te brengen van de programmabegroting Economie en Toerisme, post Economische Visie 2025 en voor € 100.000,- dit te dekken uit de post 'Versterking bedrijfsvoering en overhead primaire afdelingen' uit het programma Bestuur en Organisatie.
- er voor 2025 en verder een bedrag van € 40.000,- per jaar wordt toegevoegd aan het programma sociale basis ten behoeve van het onderdeel inclusie en dit ten laste te brengen van de ombuigingsoptie 'Efficiency dienstverlening ODRN' uit het programma Wonen en stedelijke ontwikkeling.
- vanaf 2025 het doorbraakteam wordt uitgebreid, met als doel om meer Nijmeegse huishoudens, die gebruik maken van 5 of meer gemeentelijke regelingen, te helpen en ondersteunen buiten de vaste kaders en werkwijze en op een manier die beter past bij de unieke situatie van deze huishoudens.
- Hiervoor 2,5fte doorbraakteam toe te voegen aan de gemeentelijke organisatie, waarbij deze zich in de eerste plaats, maar niet uitsluitend, hoeven te richten op de huishoudens die gevonden worden in de meer proactieve aanpak.
- Financiële middelen die vrijkomen door de werkzaamheden van deze extra formatie in het doorbraakteam te gebruiken om
1. De 2,5 fte doorbraakteam te dekken (*zie bijlage voor uitwerking)
2. Toe te voegen aan het structurele budget en - het in de leidende principes
genoemde - investeringsfonds "Sociale Basis"
- dat de beoogde sluiting van Huiskamer de Cirkel en de daarbij horende
bezuiniging op de tippelzone wordt geschrapt.
- De financiële gevolgen hiervan, € 97.412 per jaar, voor dit bedrag te dekken uit de ombuigingsoptie “Efficiency dienstverlening ODRN”.
- En voorts de passage “We bezuinigen op Zorgaanpak voor de sekswerkers die werkzaam zijn op de tippelzone. Tevens sluiten we huiskamer de Cirkel.” Op pagina 87 en alle andere verwijzingen naar het sluiten van Huiskamer de Cirkel (pag. 80 en pag. 94) te schrappen.
- dat de beoogde versobering en de daarbij horende bezuiniging van de winteropvang wordt geschrapt. De winteropvang wordt per de winter van 2025/2026 georganiseerd in het nieuwe gebouw van De Hulsen.
- en daarbij een besparing in te boeken van 600k in 2025 en structureel 680k per 2026
- En voorts alle verwijzingen naar versobering van de winteropvang te schrappen en waar nodig te vervangen door verhuizing van de winteropvang.
- Op pagina 113 (PDF-versie) de volgende tekst te schrappen:
Wij hebben besloten om boven op de voorgenomen bezuinigingen in het sociaal domein een taakstelling op de inkomensregelingen (armoedebestrijding) ter hoogte van 0, 8 miljoen euro in 2025 en daarna structureel 1,5 miljoen euro in te boeken. De invulling van deze bezuiniging wordt de komende tijd nader uitgewerkt. Te denken valt bijvoorbeeld aan een verlaging van de premiebijdrage aan de CAZ, een versobering van de Meedoenregeling en een verhoging van de eigen bijdrage bij het busabonnement.
- En te vervangen door:
Boven op de voorgenomen bezuinigingen in het sociaal domein een taakstelling op het programma Werk en Inkomen ter hoogte van 0, 8 miljoen euro in 2025 en daarna structureel 1,5 miljoen euro in te boeken, met daarbij de volgende voorwaarde: de invulling van deze bezuiniging wordt samen met de raad uitgewerkt en besloten in de bespreking en besluitvorming van het nieuwe beleidskader Financiële Bestaanszekerheid. Daarbij wordt er gekeken naar mogelijkheden binnen de inkomensregelingen, maar expliciet ook naar het hele programma Werk en Inkomen. Bij het uitwerken van deze bezuinigingen moet duidelijk worden afgewogen wat de gevolgen zijn, welke alternatieven beschikbaar zijn en hoe we met een andere manier van werken onze inwoners de ondersteuning die ze nodig hebben kunnen blijven bieden.
- de zinsnede op pagina 127 wordt geschrapt: “ […]
We reserveren géén structurele middelen voor doorstroming en stoppen daarom-met het cofinancieren van verhuiscoaches voor ouderen. […]”
- en dat de kosten voor het behoud van de verhuiscoaches worden gedekt uit de post in de Stadsbegroting 2025-2028 pagina 20: Versterking bedrijfsvoering en overhead primaire afdelingen van € 4 miljoen per jaar.
- het voorstel om subsidies voor een deel van de activiteiten binnen het onderwijsachterstandenbeleid te schrappen (pdf pagina 130; Schrappen subsidie onderwijsachterstandenbeleid 150 300 300 300) wordt teruggedraaid
- en dit te dekken uit de voorgestelde M4 voor ‘Versterking bedrijfsvoering en overhead primaire afdelingen’ (pdf pagina 26 tabel).
- de genoemde bezuinigingsoptie van € 100.000 op het programma Sport bij de paragraaf ‘ombuigingsopties’ (blz. 210 van de stadsbegroting) wordt toegevoegd in het programma Openbare ruimte, waarbij het college dit exploitatiebudget aanwendt voor het stimuleren van bewegen en de raad over de inzet en verdere uitwerking in investeringen en/of
activiteiten uiterlijk in Q1 2025 informeert.”
- een incidenteel bedrag van € 500.000 wordt toegevoegd aan het programma Cultuur en cultureel erfgoed, door toevoeging van de baten en lasten onder 5.5. van de tabel en de tabel van financieel overzicht ambities onder nr. 25 én onder veranderingen in de begroting (beide op blz. 198 van de stadsbegroting 2025-2028)
- en dit te dekken door een:
a. onttrekking/ verlaging van €200.000,- op de voorgestelde 4 mio. Voor ‘Versterking bedrijfsvoering en overhead primaire afdelingen (tabel blz. 27 Stadsbegroting 2025-2028, die daardoor afneemt van 4 mio. Naar 3,8 mio. Bij bedrijfsvoering, ‘personeelskosten’;
b. benutting van de ombuigingsoptie ‘Efficiency dienstverlening ODRN’ ter hoogte van €200.000,- (blz. 161 Stadsbegroting 2025-2028);
c. De inzet en onttrekking van een bedrag van €100.000,- uit de reserve 1% regeling Beeldende kunst (blz. 295 van de begroting 2025-2028).
3. Het bijgestelde investeringsplan 2025 -2028, de bijgestelde meerjarenraming bulkinvesteringen en investeringen met eigen dekking, de nieuwe investeringen en de doorrekening van de meerjarige investeringsruimte zoals opgenomen in de paragraaf investeringen vast te stellen.
4. De onttrekkingen en stortingen in de saldireserve te verwerken zoals opgenomen in het Begroting -> Financieel beeld -> Programmabegroting en toegelicht in het programma Financiën -> Veranderingen in de begroting.
5. De subsidieplafonds voor de betreffende programma’s vast te stellen volgens het overzicht in het deel Financiële begroting > subsidies > subsidieplafonds.
6. De grondslagen en uitgangspunten vast te stellen voor de grondexploitaties zoals opgenomen in het deel Financiële begroting -> Grondslagen en uitgangspunten.
7. A. Richting te geven aan de huidige te maken keuzes in het sociaal domein door de volgende 10 leidende principes vast te stellen:
1. De sociale basis is het fundament voor het sociaal domein.
Welzijn, kansengelijkheid en gezondheid voor iedere Nijmegenaar zijn gebaat bij een sterke sociale basis. Die ontwikkelt zich in de wijken waar mensen met elkaar samenleven. We willen dat dit een stevig fundament is en daarom investeren we daarin.
We verkennen de inzet van een (deels) revolverend investeringsfonds. We proberen ook andere partijen, zoals de zorgverzekeraars te verleiden om daaraan bij te dragen. Zo kunnen we geld dat we besparen door preventie opnieuw investeren in nieuwe initiatieven voor versterking van de sociale basis.
2. Met en voor de stad
Als gemeente kunnen en willen we het niet alleen. Het cement in onze stad vormen we samen met netwerken en organisaties, of dat nu vrijwilligers, bedrijven of instellingen zijn. Onze ambitie is dat al deze organisaties in de stad solidair zijn met elkaar, elkaar weten te vinden en initiatieven samen oppakken en dat de gemeente dit faciliteert. Dan ontstaan er programma overstijgende plannen die het verschil kunnen maken.
3. Een opdracht gestuurde aanpak voor het sociaal domein: van organisaties financieren naar opdrachten voor de stad financieren
Een logische vervolgstap op het voorgaande principe is dat onze focus verschuift: van financieren van afzonderlijke organisaties naar financieren van opdrachten (en daarmee oplossingen) voor de stad. We organiseren onze samenwerking langs de lijn van gemeenschappelijke doelen, waardoor onze inwoners beter geholpen worden.
4. We weten wat werkt, wat de lasten en baten zijn, zowel maatschappelijk en financieel, en waar we het beste op kunnen inzetten
We werken vaker met ‘maatschappelijke businesscases’, zodat voor de gemeenteraad duidelijker is welke investeringen we doen in de sociale basis en welke opbrengsten we daarbij verwachten. Daarbij gaat het ons met nadruk niet alleen om financiële, maar juist ook om maatschappelijke baten. Juist in het sociaal domein is het maatschappelijk rendement belangrijk en daarom is het van belang daar nog duidelijker op te sturen. Daarmee voorkomen we ook dat alleen de financiële lasten en baten bepalen wanneer iets geslaagd is.
5. We verdelen de zorg eerlijk: in Nijmegen krijg je de hulp en ondersteuning die je nodig hebt: niet minder, maar ook niet meer
Zo zorgen we ervoor dat een te grote zorgvraag bij de een, niet zorgt voor een te klein zorgaanbod voor de ander. Mensen die het moeilijk vinden om een hulpvraag te stellen, bieden we laagdrempelige ondersteuning bij hun aanvraag.
6. Zorg en ondersteuning is collectief, tenzij een individueel traject passender is
Zo kunnen we mensen met dezelfde hulp- of zorgvraag samen, sneller en beter helpen. Wanneer een inwoner enkel geholpen kan worden of beter geholpen is met een individueel traject dan blijft dit mogelijk.
7. Als het aan het begin afgesproken einddoel bereikt is, wordt het zorgtraject afgerond
We stimuleren dat volwassen en jongeren met hun ouders zelf doen wat ze zelf kunnen, waar nodig met ondersteuning vanuit de sociale basis. Er is altijd ruimte voor maatwerk, als tijdens het traject blijkt dat aanvullende inzet nodig is. We pakken dit dan op in een nieuw traject.
8. Huishoudens die gebruik maken van 5 of meer regelingen benaderen we proactief, met respect voor privacywetgeving wanneer gegevens gedeeld worden
We gaan door met de doorbraakaanpak, en zetten deze actiever in. Nijmeegse huishoudens die gebruik maken van 5 of meer regelingen worden proactief (rekening houdend met privacy etc.) benaderd, in aanvulling op de huidige situatie waarin de doorbraakaanpak vooral reactief wordt ingezet.
9. We onderzoeken of eigen bijdragen inkomensafhankelijk kunnen
Dit is allereerst een landelijke afweging. Als de mogelijkheid er komt, kijken we op welke manier dit principe ondersteunend kan zijn aan onze andere principes.
10. Housing First: voor alle leeftijden en in ieder geval ook voor jongeren
Een dak boven je hoofd is de belangrijkste vorm van preventie en welzijn. Om persoonlijke, maatschappelijke en financiële lasten nu en in de toekomst te verminderen zetten we ons actief in om de dak- en thuisloze mensen, en ook jongvolwassen in onze regio duurzaam te huisvesten.
B. Als raad en college, ieder vanuit zijn eigen rol, deze principes verder uit te werken en hierover het komende jaar met elkaar in gesprek te gaan. Op die manier werken we concreet aan een stevige sociale basis in alle Nijmeegse wijken.
Amendementen
Titel Bewegen is meer dan sporten Door(breekaan)pakken Een inclusieve stad voor iedereen Het noodlot voor het mantelzorgcompliment, afgewend Houd het onderwijsachterstandenbeleid in stand Iedereen heeft recht op een huiskamer In een warme stad staat niemand in de kou Inkomen, niet aankomen Juist de gemeente moet ieder dubbeltje 3 keer omdraaien Laat de doorstroom-motor draaien Laat het MuZIEum vooruitkijken Leidende principes voor zorg, welzijn en ondersteuning Sociale keuzes voor een sociale stad Van externe inhuur naar intern zeggenschap Van groei ván de stad naar ontwikkeling vóór de stad Verhuis de verhuiscoaches niet de stad uit Verleden beleefd verwezenlijkt Zet de raad op de eerste rang Moties
Titel Alle hens aan dek de raad aan het roer bij troebel vaarwater Consultatie raad invulling vernieuwingsgolf en Dukenburg gebiedsaanpak De Afvalbalans De markt uit de zorg De wijk in! Druk van de ketel parkeren tijdens de bouw van Duet Hezelpoort, beslispunt 1 Druk van de ketel parkeren tijdens de bouw van Duet Hezelpoort, beslispunten 2 t/m 4 Een back-up voor het systeemplafond Een positief resultaat vloeit terug naar de stad Fier op Vierdaagsefeesten Fladderiep en zwarte populier, plant ze hier Forse financiële wijziging eerst in de raad bespreken Geef Bayard de ruimte op het Keizer Karelplein Geef ruimte voor het sociaal domein Goedkoop is duurkoop Haak aan, feest mee Help de egel Het maximale evenwicht, beslispunt 2 Het maximale evenwicht, beslispunten 1 en 3 Het Meegroeiprincipe Investeringsbalans op koers Laat de Bastei niet barsten Mantelzorgcomplement, beslispunt 1 Mantelzorgcomplement, beslispunt 2 Meer soorten in soortenmanagementplan Met de neus in de boeken; zonder drempels de bibliotheek bezoeken Onderteken Manifest tegen Ecocide Samen schuldenvrij Samenwerking met provincie en waterschap cruciaal Voorop of achterop Zet in op huurkorting om doorstroming te bevorderen Zorgverlof bij zieke dieren Toezeggingen
Titel In gesprek blijven met DVOL Informeren over investeringen herinrichting Griftdijk Nationale Boomspiegelfeest Ondersteunen Bastei bij overgang naar nieuw depot -
8STEMSTUKKEN
-
9BEHANDELADVIES NOG TE BEPALEN/OVERIG
-
10Ingekomen stukken
-
10.1
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit 13 november 2024:
Conform besloten -
10.2
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit 13 november 2024:
Conform besloten -
10.3Brieven nog in behandeling
-
10.4Brieven van het college van B&W ter kennisname (tenzij anders vermeld)
-
10.4.1
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit 13 november 2024:
Conform besloten -
10.4.2
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit 13 november 2024:
Conform besloten -
10.4.3
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit 13 november 2024:
Conform besloten -
10.4.4
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit 13 november 2024:
Conform besloten -
10.4.5
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit 13 november 2024:
Conform besloten -
10.4.6
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit 13 november 2024:
Conform besloten -
10.4.7
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit 13 november 2024:
Conform besloten -
10.4.8
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit 13 november 2024:
Conform besloten -
10.4.9
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit 13 november 2024:
Conform besloten -
10.4.10
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit 13 november 2024:
Conform besloten -
10.4.11
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit 13 november 2024:
Conform besloten -
10.4.12
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit 13 november 2024:
Conform besloten -
10.4.13
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit 13 november 2024:
Conform besloten -
10.4.14
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit 13 november 2024:
Conform besloten -
10.4.15
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit 13 november 2024:
Conform beslotenDeze brief wordt besproken tijdens een volgende politieke avond
-
10.4.16
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit 13 november 2024:
Conform besloten -
10.4.17
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit 13 november 2024:
Conform besloten -
10.4.18
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit 13 november 2024:
Conform besloten -
10.4.19
Bijlagen
Besluit
Raadsbesluit 13 november 2024:
Conform besloten -
10.5Brieven van interne organen en adviescommissies ter kennisname (tenzij anders vermeld)